Missie / Visie

De slogan van onze school is “Waar je gelukkig mag leren!”

Het is onze missie om elk kind een passend onderwijsaanbod te bieden en de juiste ondersteuning te geven. We richten ons op de brede ontwikkeling van een kind. Kennis is voor ons net zo belangrijk als het aanleren van vaardigheden en jezelf als persoon ontwikkelen. We geloven dat dit bijdraagt aan succesvol en gelukkig functioneren in onze uitdagende samenleving.

We gaan professioneel, respectvol, veilig en betrouwbaar met onze leerlingen en elkaar om. Dit uitgangspunt vormt samen met de missie de basis waarop onze vier pijlers rusten.

1. Pedagogisch klimaat: open en optimistisch, waar kinderen zichzelf durven zijn en met plezier naar school komen.
  2. Didactische aanpak: volop leerervaringen op kunnen doen, een omgeving bieden die nieuwsgierigheid, creativiteit en het kunnen oplossen van problemen versterkt.
  3. Werken aan persoonsvorming: bouwen aan zelfvertrouwen, zelfstandigheid en het zien van kwaliteiten.
  4. Voorbereiden op de samenleving: werken aan vindingrijkheid, leervaardigheid, verantwoordelijkheid en een kritische houding.

Aan deze pijlers verbinden we onze vier kernwaarden: Ontdekkend, Ambitieus, Samen en Eigenwijs. De beginletters vormen samen het woord OASE. Volgens deze waarden richten we ons aanbod in.

Onze school werkt vanuit de uitgangspunten van ‘Building Learning Power’ (BLP). Dit is een bewezen aanpak die erop gericht is om het lerend vermogen bij kinderen te ontwikkelen. Hiermee willen we bereiken dat kinderen zowel op school als daarbuiten weten wat ze moeten doen als ze een probleem moeten oplossen.

Onze missie en visie is ook uitgebeeld in een infographic die als poster in al onze klaslokalen hangt.